Het is toch weer mooi hoe de nederlanders zichzelf op de kaart weten te zetten! Amsterdam Dance Event met ‘s lands meest hotte export product, maar zeker ook de internationaal geroemde Dutch Design Week in Eindhoven. Vanaf komende zaterdag 18 oktober tot en met de Graduation van de Class of 2014 op zondag 26 oktober is Eindhoven weer het middelpunt van ontwerpend Europa, danwel de wereld.

Hoe verhoudt zich nu de drang of kunst om te ontwerpen tot de drang en kunst om dit zo in de markt te zetten dat de hele wereld ervan weet?

De hippe, creatieve denkers die zorgen voor de mooiste producten ter wereld, lijkt niet perse voorbehouden aan de regio Eindhoven. Om maar makkelijk te starten met Milaan, Zwitserland, of New York, lijkt deze eigenschap niet het verschil te kunnen maken. Als we praten over marketing, zijn de zakelijke wolven van de topbedrijven in essentie het voorbeeld. Coca-Cola, McDonalds, etc. Al zijn er ook kleinere bedrijven die middels erg leuke “guerrilla”-marketing leuk meedoen. Weer niet de X-factor die ons land onderscheiden moet van de rest.

“Where art meets market”: is dit kruispunt van creativiteit wellicht juist het kenmerk van het nederlandse succes?

 

No comments so far.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Website Field Is Optional